Говоримо без страху про створення і збереження безпечного психологічно-комфортного середовища з практичними психологами та соціальними педагогами
- Створено: П'ятниця, 01 листопада 2019, 12:01
Булінг, флеймінг, сталкінг, хепіслеппінг, кібергрумінг…Погодьтеся, звучить незвично? Але справа навіть не в звучанні, а в тому, що ці явища оточують нас всюди, в кожному закладі освіти, і найнебезпечніше те, що вони несуть за собою надзвичайно негативні наслідки.
Скільки разів життя підлітків страждало через те, що «звичайні учні» вирішили розмістити в свій профіль соціальної мережі принизливу неправдиву інформацію про одногрупника.
Щоб розібратися в цих поняттях та розглянути комплексний підхід до організації попередження і протидії булінгу (цькуванню) в закладах освіти навчально-методичним кабінетом професійно-технічної освіти у Кіровоградській області спільно з навчально-методичним центром психологічної служби системи освіти 31 жовтня 2019 року на базі Центральноукраїнського вищого професійного училища імені М.Федоровського проведений майстер-клас «Створення і збереження безпечного психологічно-комфортного середовища в закладі освіти» для практичних психологів та соціальних педагогів ЗП(ПТ)О.
У ході роботи в групах учасники розглянули типові ознаки, можливих учасників булінгу та «коло цькування»; з’ясували, чим відрізняється булінг від звичайної сварки чи конфлікту; слідкували за етапами його протікання – від зародження до найвищої точки загострення; розмірковували над тим, що спричиняє цькування і якими є його передумови.
Окрім того, акцентовано увагу практичних психологів та соціальних педагогів на відображення позиції щодо попередження та протидії булінгу у внутрішніх документах закладу освіти (статут, правила поведінки, план заходів, посадові інструкції, порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу в закладі освіти).
Під час вправи «Практичні кейси з ситуаціями» працівники психологічної служби програвали реальні конфліктні історії з життя учнів і педагогів та складали можливий алгоритм дій.
Розібратися з власними потребами, які в процесі нереалізації призводять до саморуйнівної поведінки, допомогли психологічні техніки «Обери емоцію» та «Глечик емоцій».