Методи самодопомоги в діяльності практичних психологів та соціальних педагогів закладів професійної освіти

22 1У наш час зростають вимоги до особистостей психолога і соціального педагога, до їх професійних здібностей. Робота цих працівників одна з тих, де на професіоналі лежить величезний тягар відповідальності за встановлення довірливих відносин та вміння керувати емоційною напруженістю міжособистісних взаємодій. Відбувається занурення у процес професійної діяльності: психологічні дослідження, моніторинги, виступи, корекційні та розвивальні заняття, плани, звіти… Засмоктує метушня, накопичується втома, спустошеність, відчуття відсутності соціальної підтримки, незадоволення професією…

З метою підвищення професійної компетентності з питань використання психотехнік на візуалізацію та децентрацію, на формування вмінь самоаналізу та регуляцію нервово-психічного стану 21 березня 2018 року на базі навчально-методичного кабінету професійно-технічної освіти у Кіровоградській області відбувся обласний  семінар-практикум «Методи та прийоми самодопомоги в роботі практичного психолога та соціального педагога».

22 2

У роботі семінару взяла участь старший викладач кафедри педагогіки, психології та корекційної освіти КЗ «КОІППО імені В.О.Сухомлинського» Молчанова О. М., яка провела майстер-клас з використання техніки нейрографіки для корекції емоційного стану.

Окрім того, Цумарєва Н.В., старший викладач кафедри психології і педагогіки Кропивницького інституту ПВНЗ «Університет сучасних знань», практикуючий психолог продемонструвала техніку «Зняття обмежень» з використанням методу малювання на манці з метою розвитку навичок релаксації та послаблення внутрішньої напруги.

Також учасники змогли відпрацювати техніки, направлені на регуляцію фізіологічного стану особистості.

У ході теоретичної частини працівники психологічної служби мали змогу актуалізувати та удосконалити  знання про стадії прояву професійного «вигорання» практичних психологів та соціальних педагогів, про можливі методи гармонізації психофізичного стану особистості.

Завершальним етапом зустрічі було обговорення вищеозначених питань та підведення підсумків.

22 3