Формуємо успішну особистість

8.12 1Більшість дослідників кар’єрних процесів вважають, що важливим чинником майбутньої професійної успішності здобувачів освіти закладів профтехосвіти є опанування ними м’яких навичок. Які шляхи формування цих навичок? Які форми роботи дієві? Що може сьогодні запропонувати здобувачам освіти сучасний заклад освіти?

Саме ці питання стали темою обговорення на педагогічному подіумі «Soft skills: формуємо успішну особистість», який відбувся 8 грудня. Захід проводився за ініціативи НМК ПТО у Кіровоградській області в рамках експериментальної діяльності регіонального рівня на тему «Формування м'яких навичок (soft skills) майбутніх кваліфікованих робітників в освітньому середовищі закладу професійної (професійно-технічної) освіти» на базі ДЗП(ПТ)О «Кропивницький професійний ліцей сфери послуг і торгівлі».

Програма заходу передбачала чисельні виступи педагогів Кропивницького професійного ліцею сфери послуг і торгівлі – учасників творчих груп (Алєксеєвець В.С.,Галіцька М.С., Гонсалес Ю.С.,Шульган К.О., Криворучко Ю.Ю., Панчул К.В., Соколенко Н.М., Кирпа К.О., Козаченко М.О.), директорів закладів-організаторів заходу (Шолудько А.П., Снєжко Л.О.), наукового керівника (Краснощок І.П., доцент кафедри педагогіки та менеджменту освіти Центральноукраїнського державного університету імені В. Винниченка, кандидат педагогічних наук ), наукових консультантів експериментального майданчика (Сергеєва Л.М., завідувач кафедри професійної і вищої освіти ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, Купрієвич В.О. доцент кафедри професійної і вищої освіти ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, кандидат педагогічних наук, доцент) та гостей заходу (Мірошниченко К.Б., президент ГО «Всеукраїнська асоціація працівників професійно-технічної освіти», Микитюк С.М., директор НМЦ ПТО у Чернівецькій області).

У рамках педагогічного подіуму було розглянуто теоретичні аспекти розвитку м'яких навичок майбутнього, механізм запровадження інновацій у закладі освіти (за результатами І етапу експерименту), можливості проєктної технології як засобу формування навичок успішності, важливість позанавчальної роботи, спрямованої на формування навичок успішності, засоби діагностики рівня сформованості м’яких навичок.

Продовженням обговорення провідних ідей спікерів заходу став обмін думками між учасниками педагогічного подіуму, що сприяло розширенню меж досвіду організації експериментальної діяльності у закладах ПТО.

2